Belangrijkste besparingstip!

ZORG DAT UW TELECOMWERKING UP-TO-DATE IS!

7211 analyseert, berekent en onderhoudt uw telecom structuur. Ook TIJDENS uw lopende contracten, zijn besparende oplossingen mogelijk. Wacht dus niet tot uw contract (bijna) ten einde is, maar laat ons tussentijds checken wat er mogelijk is.

Enkele handige tips:

1. Zorg dat het tariefplan op GROEPSNIVEAU goed zit

2. Zorg daarna dat je op NUMMERNIVEAU aanpast

3. Zorg dat je voordeel haalt uit promoties

4. Controleer je facturen (OF LAAT ZE DOOR ONS CONTROLEREN!!!)

5. Vergelijk en blijf vergelijken.

DOWNLOAD HIER EEN HANDIGE PRESENTATIE MET TIPS EN TRICKS.

GSM HANDIGE CODES.

Een overzicht van de meest gebruikte codes en hun functie.

  • PIN code: 'standaard' 4 cijfers. Om toestel aan te zetten. Indien 3 x verkeerd, kan je PUK code ingeven.
  • PUK code: 'standaard' 8 cijfers. Dient om een geblokkeerde PIN code opnieuw open te zetten.
  • IMEI code: serienummer van uw toestel. Op te vragen met *#06#
  • PIN 2 code: om nummers toe te voegen aan uw FDN lijst (zie lager)
  • PUK 2 code: om de PIN 2 code te deblokkeren.
  • Doorschakelen van vaste lijn: *21*xxxxxxxxxx# (xxxxx = gewenst tel nummer)
  • Afzetten doorschakeling: #21#
  • Doorschakelen van gsm: **21*xxxxxxxxxx# (xxxxx = gewenst tel nummer)
  • Afzetten doorschakeling: ##21#
  • Anoniem bellen vanaf gsm: #31#xxxxxxx (xxxxx = gewenst tel nummer)
  • Verlengen "rinkeltijd" voicemail gsm abonnement: **61*voicemail*30# (voicemail = +32475151516 Proximus // 5555 Mobistar // +32486191933 Base // 30 = 30 seconden => keuzes 5,10,15,20,25 en 30)

CONTRACTEN EN STOPZETTEN.

Een goed tariefplan en bijkomende voordelen, hangen in 99% van de gevallen samen met een CONTRACTPERIODE. Deze verbindt de klant er toe om 'klant te blijven' bij de operator met de opgegeven diensten. Uw contract met de operator voortijdig opzeggen komt neer op een vorm van 'contractbreuk' en heeft meestal financieel minder aangename gevolgen.

Belangrijke tips: HOU STEEDS REKENING MET DE CONTRACTDUUR en VOORWAARDEN. Meestal bent u enkel gebonden aan de operator, NIET aan het tariefplan!

I.v.m. overnemen OF stopzetten van een nummer: indien u uw nummer STOP ZET, is het voor altijd verdwenen. Zet uw nummer dus NOOIT stop als u het nog wil kunnen gebruiken (hetzij later of bij een andere operator). Bij de OVERNAME van een nummer, zorgt de nieuwe operator voor de nodige documenten.

FDN EN CPS.

FDN staat voor Fixed Dial Numbering. Het is een lijst van telefoonnummers die u zelf kiest, en die via de simkaart geprogrammeerd worden in het toestel van een gsm gebruiker. Deze kan dan enkel de nummers van de FDN lijst opbellen. (en als dit dan enkel fleetnummers zijn, voorkomt u extra kosten). Mogelijkheden genoeg.

CPS staat voor Carrier Pre Select. Het is de werking waarbij via een voorgeprogrammeerde code opdracht wordt gegeven om de gesprekken van een telefoonlijn (bv lijn van Belgacom) te laten factureren door een andere operator (bv Mobistar). Belgacom en Mobistar werken op deze manier zeer veel 'samen'.